Novi Sad
18.10.2013.
06:41 > 06:40
Veronauka u Srbiji, zbog propusta u sprovođenju, nema funkciju obrazovanja, već gotovo isključivo misionarenja i borbe za proširenje pastve.

Komentari 110

  • Andrija Šrek

    26.10.2015 21:04
    ...
    I evo, opet čitam taj tekst i uopšte ne kapiram šta je to crkva trebala da "prećuti" da se desilo, po Čedinim rečima...Zbog čega je učinjen plezir crkvi i uvedena verska nastava?
  • Predrag Stojadinovic

    05.11.2013 17:23
    ustavnost...
    http://neustavno.com/veronauka/
  • Kako u svetu

    22.10.2013 13:16
    tako i u Srbiji
    Veronauka-bespoštedna borba za dečje duše... a i za dečja tela,sudeći po se većem broju popova pedofila...
  • *** vas on

    21.10.2013 21:03
    Zahvalite Djindjicu za uvodjenje kleronauke.
  • Nebojša

    21.10.2013 13:03
    Gospode Bože
    Zašto kleče ova deca na fotografiji???!!!
  • Ema

    20.10.2013 01:10
    O PAMETNI
    Brkate. Sve brkate.
    Govorite o obrazovanju (vaše) dece, a ni sami ne znate razlike između vere, religije, pravoslavnog i katoličkog hrišćanstva, molitve, načinima mišljenja, dečijih prava, slobode, hipoteze, teorije, postulata, postavke. Imate wikipediju, izvolite, naučite, pa onda polemišite.
    I veronauka i građansko deo su opšte kulture. Niko vašem detetu ne može isprati glavu ako ste ga dobro vaspitali. Kada kažem vaspitanje, mislim na malo psihologije zašto su ljudi takvi kakvi jesu, zadnje namere, govor i gestikulacija, mislim na kritičko mišljenje, mislim na poštovanje i svih religija ovoga sveta i građanskih prava na ovome istome svetu. Dozvolili ste da vam urade šta su i hteli. Dve stvari koje nemaju nikakve veze ni potiranja, stavili ste u suprotnost. Kako vernik nije građanin sa građanskim pravima? Zašto onaj ko je vernik ne može i na građansko? Zašto su predmeti stavljeni u suprotnost jedno drugome? Zašto je veronauka nabrajanje prava jedno za drugim i guranje neke ideologije? Zašto je veronauka pretvorena u misu umesto u učenje o religijama, svetu, etc? Zašto se borite da ukinete predmete koji pružaju opšte obrazovanje, umesto da učinite da postoje zajedno, jedno sa drugim, oba kvalitetna, oba koja govore o svetu, bez nametanja stila ličnog življenja? I podsetiću da su vernici jednako moderni van Srbije kao i ateisti, tako da spustite loptu što se tiče pljuvanja. Ne razmišljate kritički. Razmišljate upravo kako su vam rekli. Skačete za vrat sa njihovim parolama.
  • 19.10.2013 19:44
    Pogrešan naziv predmeta
    Nije mi jasno zašto uporno ovaj prednmet nazivate Veronauka? U Zakonu o osnovama sistema obrazovanja on se zove Verska nastava, jer vera ne može biti nauka. Slažem se potpuno da versku nastavu treba izbaciti iz obrazovnog sistema jer kako može da se slože učenje iz biologije i nastanku živog sveta milionima godina i učenje iz biblije o nastanku sveta uz pomoć ,, čarobnog štapića‚‚ za 7 dana. Ne razumem roditelje koji dozvoljavaju da njihova deca budu toliko zaneseni tim predmetom da kad god prođu pored neke crkve stanu da se prekrste, da svaku nedelju ustaju pre njihovih roditelja kako bi otišli u crkvu i kako prihvataju da sa veroučiteljem pripremaju dramsku pretstavu ‚‚Opelo‚‚ u kome jedan učenik je pokojnik!!!
  • Andrija Šrek

    19.10.2013 12:50
    @Taraba - @ekstra grafit na temu
    Potpuno se isto odnosi i na religiju.
    I (bila bi) mirna Bačka.
    No, međutim...
  • Anoniman

    19.10.2013 12:29
    Ne gubite vreme nagađajući
    Neupućene mase - i većina vernika i "ateisti". Čovek veruje u ono što hoće, tako da je besmisleno da pominjem ovde kako stvarno stoje stvari iako sam celog života istraživao i ponešto utvrdio.
  • Љубица

    19.10.2013 11:04
    веронаука??????????
    Питам се како догма може да буде НАУКА. Предајем географију и трудим се да код ученика формирам научни поглед на свет, а то је и један од циљева образовања у нашем школству. Отворени ум - то је благодет за друштво.
  • RELIGIJA

    19.10.2013 08:52
    JE
    OPIJUM ZA NEUKE MASE! Dogmatska Indoktrinacija u svrhu Manipulacije. Manje zvona - više knjiga. Nego bi neki da okaju 70 godišnje socijalističke grehe ateizma i bestijalnosti. Očenaš i tri prsta neće okajati prljave ruke i misli.
  • zvrk

    19.10.2013 08:11
    realno
    Veronauci je zaista mesto u crkvama, ne u školama.
    Na zalost, veronauka je u Srbiji pomodarstvo.
    Bilo bi zanimljivo napraviti analizu koliko roditelja koji su opredelili da njihova deca pohadjaju casove veronauke, nedeljno, mesecno ili godisnje odu u crkvu.
    Rezultati bi verujem bili porazavajuci, jer upravo najveci broj takvih roditelja odu u crkvu samo za krsnu slavu, a mnogi ni tada.
    A razlog uvodjenja veronauke u skole koji se spominju u tekstvu, ne treba ni komentarisati, dovoljno govori.
  • Nevena

    19.10.2013 00:18
    vazno izabrati skolu i po tome
    Na tog malog viteza mi se žalila komšinica čiji sin ide u prvi razred u Žarkovu školu jer plaćaju 2 hiljade da im deca uče iz novina kako treba da se krste. Tamo je školska slava pravi obred skoro manastirski starije dete joj moralo ići na priredbu tamo i baš zato nisam dala moje dete tamo. Valda smo to civilizacijski prerasli, kakve slave, kakvi isusi. Neka deca rade i neka veruju u poštenje i da će im se uvek dobro što nekom urade i vratiti a te mantije i obrede pa dajte dokle više, to pametnom ne može niko spomenuti.
  • Separatista

    18.10.2013 21:07
    hi-tech
    Religija koci napredak covecanstva i nije joj mesto u skolama gde deca trebaju da razvijaju kriticko misljenje.
  • Avesom

    18.10.2013 15:08
    A zasto bi decu trebalo pustiti da sama odlucuju da li ce biti vernici ili ne, a istovremeno cemo da da im nametnemo 1000000000
    drugih stvari.
    Recimo necemo pustiti decu da sama odluce kad ce da propuse, da sama odluce kad treba da dodju kuci, sta treba da se ruca...
    Svakoga dana nesto namecemo deci. Namecemo im neki svoj model. Svesno ili nesvesno.
    Moje dete ce da se podize kao dete iz religiozne porodice. Istovremeno ucicu svoje dete da treba da je samostalan i normalan covek. Pre svega slobodan. Hriscanstvo ljude pre svega uci da imaju slobodu izbora, ali da sloboda nosi i odgovornost za pocinjena dela.
    Ako ga dobro naucim, znace i da se samo opredeli.
    To sto sam ja religiozan ne znaci da se slazem sa svakim potezom Crkve. Ali da bi mogao da kritikujes zajednicu moras biti deo nje. Uostalom nisu samo svestenici Crkva. I ja sam Crkva. Crkva su vernici, jereji i arhijereji sa Isusom Hristom kao glavom Crkve.
    Opet vam kazem da ateisticka i sekularna drzava nisu isto.
    SAD su sekularna drzava a u sudu se ljudi zaklinju na Bibliju, a na novcanici od jednog dolara pise "In God we trust".
    Nemacka je sekularna drzava, Velika Gospojina je neradni dan, praznik.
    Velika Britanija je sekularna pa je sef drzave tj. kraljica i verski poglavar...
  • Brus Vilis

    18.10.2013 14:55
    Nemačko versko obrazovanje
    Da, i u Nemačkoj postoje škole sa verskom nastavom, ali i one bez veronauke. Deca takvu nastavu ne moraju pohadjati. Ukoliko ne žele da uče o Isusu ne nameće im se nikakav drugi predmet. Veronauka je u Nemačkoj pod stalnim nadzorom i kontrolom države i inspekcije su veoma česte, jer Nemačka ne dozvoljava uplitanje crkava u ono što nema veze s verom, kao i zbog prisutnosti velikog broja verskih zajednica. Dakle, u tamošnjoj veronauci nema veličanja careva, kraljeva i ostalih vitezova jer je to oblast koja pripada predmetu Istorije. I polovinu od tih verskih zajednica Srbi zovu SEKTE. Sama nastava organizovana je poput ovdašnjih sekcija, a ne kao uobičajeni predmet. Da bi se organizovala veronauka u Nemačkom razredu je potrebno da ima 8 i više zainteresovanih. Prema poslednjim podacima oko 25% nemačkih djaka pohadja veronauku. Za pohadjanje veronauke je neophodna saglasnost roditelja, A OD 12. GODINE I SAGLASNOST DETETA!

    Toliko za gospodina koji ističe da je na vlasti u Nemačkoj Demohrišćanska partija, što uz to nema nikakve veze.

    U toj istoj Nemačkoj je prva gej parada održana 1979. Kao što vidiš, ta sramna manifestacija ih je totalno upropastila.
  • mama

    18.10.2013 13:50
    Problem je što veroučitelji ne dođu na roditeljski da se predstave, što ne znamo kakav je plan i program- ne postoji nikakav radni ,ist ili knjiga. Moj sin je u prvom razredu jaaaako želeo kao i sva deca iz komšiluka da ide na veronauku. A onda je jedan dan došao kući neraspoložen- dobio je minus jer nije pratio priču i nije dobro uradio ilustraciju. Nacrtao je čoveka sa nožem u ruci sa kog kaplje krv i "zaklanu ovcu". Priča je bila o Kainu i Avelju- valjda je umesto ovce trebao da nacrta drugog čoveka. Onda smo prešli na građansko vaspitanje!
  • 18.10.2013 13:49
    Vernik
    Svoje dete uputio sam na građansko vaspitanje a sebe smatram većim vernikom od mnogih koji se za to izdaju,a naročito od današnjih popova.Kršten sam kada sam napunio 1 godinu života 1977.
    Danas su popovi oličenje javašluka,bahatosti i nemorala i ne želim da takvi tipovi indoktriniraju moje dete.
  • Nokia

    18.10.2013 13:40
    @ns ja
    Pusti ti svoje dete da napuni 18 godina pa nek samo odluci dal ce da veruje u bajke bez da mu ti nameces.
  • ns

    18.10.2013 12:51
    Vidim stalno se spominje komunizam, pa komunjare su danas najveci "vernici".
  • ns ja

    18.10.2013 12:45
    naučite da se pomolite
    Iz poznatih razloga, čitava jedna generacija ne ume da se pomoli, ne mislim na usko-versku molitvu, već uopšte, niko ne ume da se "pomoli" da nešto stvarno poželi, da to uradi kako treba, i da teži ka tome i učenjem i radom doprinese da mu se iskrene želje i ispune! Zato sam upisao dete na veronauku, a frustracije koje ovde primećujem, nemam jer sam pravoslavni Srbin i ne stidim se toga, mada vidljivo je da se mnogi Srbi u Srbiji stide što su Srbi!? Ono jeste, svi imamo razloga za stid u kakvoj državi živimo, a kakve lepote i potencijale imamo!!?? Poštujem sve nacionalnosti, i "partizane" i "četnike" i Zvezdu i Partizan (neverovatno šta na kraju moram da napišem, kako mi neko ne bi našio neku primitivnu malograđansku opasku - koju bi naveo kao tobože pripadnik emancipovanog građanskog sloja!!!)
  • 18.10.2013 12:38
    Deca se na slici namestila tacno kako popovi vole.
  • 18.10.2013 12:37
    pun mi je više popova i crkve
  • 100 Evra

    18.10.2013 12:35
    Crkva je krenula da puca pa guraju veronauku u skole. Za 50-100 godina ako budemo imalo evolucijski napredovali, religija i veronauka ce biti proslost i okrenucemo se nauci i realnim stvarima. Ja mom detetu ne bi dozvolio da pohadja veronauku. To je isto kao da uvedu crnu magiju u skole zato sto neko veruje u to. Gluposti.
  • 18.10.2013 12:31
    nevaspitanje, JASNO?!
    Ruzno,primitivno i uskogrudo obracanje.
    Jeste,JASNO nam je da doticna osoba pojma nema sta je to gradjansko vaspitanje,jer smatra da ono nije potrebno deci koji pohadjaju veronauku.
    Nevaspitanje necemo komentarisati.
  • 18.10.2013 12:24
    Једно - занимљиво поређење
    -За све вернике је обезбеђена веронаука са предавачима њихових вероисповести по програму њихових религија/конфесија. Јасно?


    Ne nije tačno!
    Rabin je u Bg i nema verske za ns decu po školama

    -За атеисте је обезбеђено грађанско васпитање. Јасно?

    Cvrc, uvedeno je na silu da bi bila kontra teg popovskom muljanju u školi tj da bi sva deca imala isto nastvno opterećenje, da ne bude da oni imaju manje časova

    -Веронаука НИЈЕ обавезна у школама. Јасно???
    Nije, ali ko ne ide popu pod skute mora da sedi na veronauci, dakle sva deca su žrtve popovskog ega

    JASNO?!
    nije ti jasno idi se ispovedi


  • Avesom

    18.10.2013 12:21
    Ceo sistem obrazovanja je "bespoštedna borba za dečje duše" jer im usađuje ne samo znanje već i sistem vrednosti.
    Neki izgleda ne razlikuju ateističku i sekularnu državu.
  • 18.10.2013 12:21
    Ja nisam religiozan i ne verujem da je zemlja nastala pre 6000 godina, ali ja bi isto tako poslao kod psihijatra sve vas koji verujete u teoriju evolucije, i da je covek postao od majmuna-to zdravrazumsko bice koje razmislja svojim mozgom nikako ne moze da prihvati-molim da mi pojasnite zasto ta evolucija i dalje ne traje, zasto ribe ne postaju vodozemci, gmizavci ptice, a ptice sisari, zasto se do sada neke druge zivotinje nisu podigle na zadnje noge, i zasto od majmuna ne nastaju ljudi-potpuna nedokazana glupost i jedna od najvecih svetskih teorija zavera...i to kao treba deca da uce u skoli...da,da,da...i kako zivot jedino postoji na planeti zemlji...te nebuloze su vam vidim prihvatljive!
  • Deista

    18.10.2013 12:21
    ne volem
    Ne svidjaju mi se ni ateisti ni crkva!
  • Ab

    18.10.2013 12:16
    za sve zatucane
    id***e Srbija je bar na papiru SEKULARNA drzava. Veronauci nije mesto u skoli. Ko hoce nek ide u crkvu na vn sa nadom da ga/nju nece neki pop zaskociti. U Turskoj, za koju vecina ovde misli da je verski zatucana i gora od nas, je zabranjeno slati decu u verske skole dok ne navrse 16 godi te koliko toliko mogu da misle svojom glavom.
    Kad se neko od vas vernika javi da se brani od napada nas ateista spocitavajuci nam nedostatak tolerancije nek se malo podsedti hriscanstva i generalno religije kroz vekove, ratova, progona itd.

    Nulta tolerancija prem neznaju i zatucanosti.

    Mozda cete nam jednog dana biti zahvalni.
  • @jedno

    18.10.2013 12:13
    nameće se, još kako!
    Ako već pitaš ko nameće veronauku gde joj mesto nije, nameće ga savet učitelja prvih razreda OŠ Žarko Zrenjanin kroz obaveznu pretplatu na Mali vitez. Nemam ništa protiv veronauke, moje dete ide na gradjansko i to je stvar izbora roditelja. Ali jako imam protiv da mi dete na času srpskog jezika bojadiše Isusa i krsti se. To mi užasno smeta, to je uvod u talibanizam. Šta u sledećem broju časopisa mogu da očekujem? Uputstvo kako se izranja krst iz ladnog Dunava ili da mi dete pravi Pahomija od kolaž papira.
    A u uredništvu novina Bora Čorba. Njega da finansiram? E, neće da može!!!! Dete mi ide u školu na Limanu a ne na Svetoj Gori. A i žensko je uostalom, tamo je ne bi ni primili.
  • 18.10.2013 12:10
    "dragi" popovi
    dečije duše su dečije duše
    pripadaju toj deci
    nisu vaše da se za njih otimate
    niti mogu biti vaše
    spašavanje od đavola nije otimanje i prisvajanje tuđeg
    negde ste zalutali
  • 18.10.2013 12:08
    @Једно - занимљиво поређење
    ti kanda nemaš dece u školi
    građansko JESTE obavezno odnosno bira se
    ILI veronauka
    ILI građansko
    ne postoji opcija
    NI veronauka
    NI građansko
    dakle OBAVEZNA su oba pa za koji se opredeliš
    to je ono ekskluzivno ili
    tertium non datur
    tako nekako ...


  • roditelj

    18.10.2013 11:51
    provizije i talovi
    Prelistao sam sada taj Mali vitez, dete mi ide u "Žarka", prošle nedelje su deca dobila prvi broj. Zgrožen sam. Uputstvo za pravilno kršćenje samo na jedan način u multikonfesionalnoj Vojvodini u pomoćnom sredstvu iz srpskog jezika?! Obojite Isusa!? To je potpuni skandal i nema tog rabata kojeg ubiraju direktor i učitelji iza kojeg mogu da se sakriju. Proslediti iz ovih stopa prijavu prosvetnoj inspekciji i pokrajinskom obdusmanu pa da vidimo da li će u OŠ "Žarko Zrenjanin" i dalje to smatrati pomoćnim sredstvom iz srpskog jezika. Samo fali uvodna reč vladike Pahomija i Amfilohijev poster u sredini. Pretplata za ovaj crkveni priručnik košta 2000 dinara godišnje a izdavački odbor čine Bora Đorđević, Matija Bećković i druge cvećke. Neće više od mene dinara videti za to. Jednom su me prevarili, ali više ne. Ako budu insistirali prebaciću dete u drugu školu. Upisao sam dete u državnu školu, nisam ga dao u bogosloviju.
  • 18.10.2013 11:51
    Vecu glupost u zivotu nisam procitao "Roditelji-apsolutni vlasnici decijih mozgova", a neee, vlasnici decijih mozgova treba da budu nevladine organizacije!!!

    Pa naravno da ce roditelji svoje dete da usmere i vaspitaju u duhu tradicije, pa ce tako deca vernika biti vaspitavani kao vernici, deca ateista kao ateisti, a posle kada ta deca postanu svoji ljudi, svako moze da radi sta mu je volja...

    Ma ja predlazem u skladu sa propagandom u ovoj zemlji Srbiji-da se donese zakon po kome ce se roditeljima narediti da decu moraju da vaspitavaju i odgajaju kao ateiste i gradjane sveta, a da im se zabrani da ih odgoje kao pripadnike srpskog naroda i pravoslavne vere, i da se taj zakon naravno primenjuje samo na pripadnike srpskog naroda, ne i na ostale drzavljane Srbije, naravno! Luda kuca je ovo!!!
  • mrgud

    18.10.2013 11:43
    prosveta
    Veronauci kao i gradjaskom nije mesto u školi,to je nešto što se uči i nasledjuje od svojih roditelja.Veronauka u školi služi samo za propragandu.ionako se popovi i crkva petljaju u sve kao i političari i ne mogu nam doneti ništa ni dobrog a ni lepog.
  • Mrva

    18.10.2013 11:35
    Sramota u kakvom ogranicenom drustvu zivimo!
    Dozvolili smo da nam se bradati olos, bezubi i nepismeni uvuce u sve pore drustva i cak dali svoju decu da ih ovi necemu "uce". Coveka koji ne veruje u Teoriju evolucije i koji smatra da je Zemlja nastala pre 6000 godina, bez premisljanja bih poslao kod psihijatra.
  • bns

    18.10.2013 11:09
    I ovo neko smatra profesionalnim novinarstvom?!
    Pristrasan tekst u kojem su sagovornici iz neke NVO za koje niko nije čuo i koja zastupa mišljenje nekoliko ekstremista. Ovom tekstu nedostaje glas druge strane - predstavnika verskih zajednica čiji veroučitelji drže nastavu u školama i koji imaju značaj samim time što ne predstavljaju šačicu ekstremnista, već većinu građana ove države (makar se građani tako na popisu izjašnjavaju.
  • 18.10.2013 11:04
    Na građanskom vaspitanju deca uče o ljudskim pravima:
    -pravo da rade za malo para
    -pravo da plaćaju mnoštvo poreza, u roku, dakako
    -pravo da zaokružuju neke brojeve svake četiri godine (neki to zovu: "odlučivanje o svojoj sudbini")
    -pravo da idu u besmislene ratove
    -pravo ...
    ...
  • Lala1

    18.10.2013 10:50
    Licni izbor
    Svako dete treba da ima mogucnost pohadjanja veronauke ukoliko to zeli. Deca se nikako nesmeju prisiljavati da izaberu i pohadjaju veronauku ukoliko to nezele. Svaki djak ili student ima ustavom zagarantovano pravo na obrazovanje. Prema tome,verske zajednice uz saradnju sa skolama, treba da organizuju adekvatnu nastavu za onu decu koja to zele. Iz prakticnih razloga, takvu vrstu nastave je najbolje organizovati u jednoj od skolskih prostorija tj. ucionici.
  • једно

    18.10.2013 10:48
    занимљиво поређење
    Видим већина тврди да је религија приватна ствар и да јој није место у школама. Како је онда место, БАШ У ШКОЛАМА, хомосексуалној пропаганди? Ваљда је и то приватна ствар. Приватнија од религије. Није кажњиво јавно се молити, али јесте јавно имати сексуални однос (СА БИЛО КОЈИМ ПОЛОМ), зар не ЛИЦЕМЕРИ?

    За неписмене и нетолерантне лицемере:
    ЧИТАЈТЕ П О Л А К О, онда неко боље схвати написано.

    -Веронаука НИЈЕ обавезна у школама. Јасно???
    -За све вернике је обезбеђена веронаука са предавачима њихових вероисповести по програму њихових религија/конфесија. Јасно?
    -За атеисте је обезбеђено грађанско васпитање. Јасно?

    Сад ми кажите ШТА и КО вам БИЛО ШТА овде намеће, кад је све ствар избора???

    То што некима смета српско православно становништво НЕМА НИКАКВЕ ВЕЗЕ са веронауком, (која, да поновим , НИЈЕ ОБАВЕЗНА) већ постоји сасвим други, ОПШТЕПРИХВАЋЕНИ назива за то: Ф А Ш И З А М ! А то је већ озбиљан проблем, и у њиховим главама и у овом друштву, зар не, ЛИЦЕМЕРИ?

    Ј А С Н О ! МОЖДА ДА ВАМ НАЦРТАМ???
  • Taraba

    18.10.2013 10:44
    @ekstra grafit na temu
    "Dragi svete, ateizam je kao ona muska stvar. U redu je imati svoju, u redu je biti ponosan na nju, ali molim vas ne vadite je u javnosti da bi vitlali s njom okolo, i iznad svega, ne trpajte je u grlo mom detetu!"
  • Steva-NS

    18.10.2013 10:43
    Vrlo je simptomatično,da posle "umetničkog dela Isusa bez lika,sa parama u ruci" se pojavi kolumna o veronauci,i njenim dometima u vaspitanju.Čudno je,da to pitanje nije mnogo ranije postavljano,kad se zna da "pojedine" sredine sprovode versku nastavu,doduše van škole.Ili je cilj Pravoslavlje?Prepustite roditeljima odluku o usmeravanju svoje dece.Ima zajednica dosta problema sa neusmerenom decom.Kada to reši,iskristalisaće se i neko viđenje uticaja verskog obrazovanja,i njegove valjanosti!
  • 18.10.2013 10:38
    Dragi Živko, u komunizmu veronauka nije bila zabranjivana, već je upražnjavana tamo gde joj je bilo mesto - u crkvi. Katolička crkva je imala redovnu nastavu veronauke, a koje kriv pravoslavnom sveštenstvu što je gledalo svoja posla i svoj korist i nie ih bilo briga da obrazuju i privlače vernike.
    Možeš da budeš i Marsovac u svojoj kući, a vera je lična stvar svakog čoveka, kao i neverovanje i to treba poštovati.
  • Skywalker

    18.10.2013 10:31
    Vakum
    Čovek je duševno biće što ne znači da svoju dušu ne može da razvija van zvaničnih religija. Vera je već drugi pojam, transcedentan, i ličan. Uticaj crkve, i dobar i loš, je neosporiv. A veronauka jeste izborni predmet, što je prihvatljivo, ali bi bilo manje buke da se ista organizuje u crkvenim ustanovama. Pojam izborni predmet je korektan, s tim što bi trebalo izbaciti obavezan, pa ko ne želi da ide ni na građansko ni veronauku, imao bi stvarni izbor, a ne hoćes belu il crnu čokoladu, a meni se ni jedna ne jede. U pobude crkve i naroda za organizovanje iste ne ulazim. Mučno bi mi bilo.
  • Dušan

    18.10.2013 10:27
    Ima nade
    U jednoj osnovnoj školi u Vrbasu veronauku ne predaje sveštenik, već teolog, mladi čovek koji je završio teološki fakultet u Beogradu. Ono što mene fascinira kod njegovih predavanja je to što on ne govori deci da će ići u pakao ako urade nešto što nije u skladu sa Biblijom, već on deci propoveda baš ono što je Isus propovedao - savetuje ih da budu dobri ljudi, da pomažu onima kojima treba pomoć, da šire ljubav, jednakost i da ne osuđuju druge. Kada sam ćuo za njega, pomislio sam da ipak postoji neka nada što se tiče ovog "problema". Čak je i profesor veronauke u mojoj srednjoj školi, koji je član crkve i Bogoslovije u Sremskim Karlovcima, vodio mnoge polemike i rasprave sa učenicima u vezi sa stavom srkve i Bibilijom, i nikada nije osuđivao ničije mišljenje o svemu tome. Smatram da ostali veroučitelji moraju da se ugledaju na neke druge što se tiče nastave.
  • boolewar

    18.10.2013 10:19
    Ukinuti i jedno i drugo i svi na ekologiju!
  • 18.10.2013 10:11
    @Havana - Religija i crkva ...
    Lav Nikolajevič Tolstoj je umro kao musliman - to ste zaboravili da kažete. Zbog toga je bio neukopan skoro dve nedelje.
  • О мај гад

    18.10.2013 10:09
    Хитлер је био атеиста.
  • Ж

    18.10.2013 10:07
    Ајд' што верују у Бога, али зашто баш у тог једног који не постоји, поред толиких других - који постоје.
  • Andrija Šrek

    18.10.2013 10:00
    @Ateizam
    Ako je ateizam religija, onda je:
    1. ćelavost frizura
    2. dugme "off" na daljinskom TV kanal
    3. neskupljanje poštanskih markica hobi.
  • 18.10.2013 09:57
    Biolog
    Ja predajem biologiju u skoli i ucim decu o Darvinovoj teoriji evolucije dok oni na veronauci uce da je svet stvorio bog za 7 dana.
  • ekstra grafit na temu

    18.10.2013 09:54
    "Dragi svete, religija je kao ona muska stvar. U redu je imati svoju, u redu je biti ponosan na nju, ali molim vas ne vadite je u javnosti da bi vitlali s njom okolo, i iznad svega, ne trpajte je u grlo mom detetu!"
  • Телеп

    18.10.2013 09:52
    Све више будала на мало квадрата
    "Porodični zakon omogućava roditeljima i starateljima diskreciono pravo da samostalno i prema vlastitom nahođenju odlučuju šta je najbolje za razvoj deteta, međutim, Marko Ekmedžić iz "Ateista Srbije" smatra da je takva postavka stvari pogrešna."

    Не, него ће дотични Марко Екмеџић и "Атеисти Србије" да одлучују шта је најбоље за моје дете!
    Ало, бре атеисти, елгебетеовци, сорошевци и остали душебрижници, даље руке од наше деце! Своју децу васпитавајте како хоћете, а нашу оставите на миру.
  • Havana

    18.10.2013 09:50
    Religija i crkva ...
    Mnogi od nas brkaju religiju i crkvu i zato :

    "…I ja sam se uverio da je učenje crkve teorijski lukava i štetna laž, a praktično je skup najgrubljeg praznoverja i vradžbina koje potpuno prikrivaju sav smisao hrišćanskog učenja...Počeo sam s tim što sam zavoleo svoju pravoslavnu veru više od svoga spokojstva, zatim sam zavoleo hrišćanstvo više od svoje crkve, sad volim istinu više od svega na svetu. I danas se za mene istina podudara s hrišćanstvom kako ga ja shvatam. I ja ispovedam to hrišćanstvo i radosno živim i spokojno i radosno približavam se smrti.
    Lav Nikolajević Tolstoj
  • LimanacNS

    18.10.2013 09:42
    @Objašnjenje
    Ako ćemo Čedi verovati, daleko ćemo dogurati. Znao sam da nema slobode mišljenja, kad je veronauka u pitanju. Niko se konkretno i organizovano nije žalio kad je veronauka uvedena u škole, niti se sad žali. Osim ovako virtuelno, kad se pomene u nekom tekstu. Isto je i sa porezima, ko ne bi trebalo da su ovako visoki, ali jesu, kao sa zaposlenima u državnoj upravi, kge ne bi trebalo da ih je preko 600 000, ali ih toliko ima i tako. Ima tema, ali rešenja nema. Zato se ćuti i trpi.
  • 18.10.2013 09:40
    Gadro za narod
    Super je to što deci od malih nogu naturamo svest o tome da oni nikada ni za šta nisu krivi i da nemaju nikakvu odgovornost. O svemu odlučuje više biće i ako sutra imaju kontrolni iz matematike bolje je da se malo pomole nego da zagreju stolicu. Kakvo će oni društvo izgraditi? Biće to gomila sa kompleksima niže vrednosti i kompulsivnim poremećajima tipa: "Ako se ne pomolim 16 puta, spržiće me munja". U veronauci nema duhovnosti, ima samo bajate religije.
  • Фото

    18.10.2013 09:36
    @Plavuša
    Ред би био да прво приупитате одакле је слика уопште и зашто су пропустили да нас обавесте.
  • Persida

    18.10.2013 09:33
    A sad malo o ekonomiji
    Em sto veronauci, a i gradjanskom vaspitanju nije mesto u skoli i stvar je kucnog vaspitanja, da pogledamo malo ko moze da predaje veronauku. Moze bukvalno bilo ko, ko ima odgovarajuci papir od nadleznog pope. Pri tom, platu veroucitelja placamo svi mi, kao i platu nastavnika koji predaje gradjansko vaspitanje.

  • М

    18.10.2013 09:33
    Свим "граџанима": Владајућа странка Немачке, чланице ЕУ зове се Демохришћанска странка. Д е м о х р и ш ћ а н с к а. Демократско-хришћанска. Сад сте ви збуњени и шокирани. Нека и треба да будете.
  • Nenad

    18.10.2013 09:32
    Oksimoron
    Ako je vera onda nije nauka!
  • ateizam

    18.10.2013 09:27
    ateista
    I ateizam je religija - naivno verovanje u nepostojanje boga.
  • 18.10.2013 09:22
    Deca u VII razredu imaju ukupno 32 časa nedeljno. Po zakonu, deca ne smeju da imaju više od 6 časova u jednoj smeni. Kao i sve ostalo, stihijski su uvođeni novi "izborni" predmeti u škole (veronauka - građansko, crtanje, slikanje, vajanje, život našeg naroda kroz istoriju, čuvari prirode... ITD kojima se popunjavala norma nastavnicima) E, sad, kako rešavaju problem smeštanja 32 časa u radnu nedelju, a da ne bude više od 6 časova u smeni - deca idu i u suprotnu smenu, jer se to "ne računa" i to baš na ta 3 predmeta koja su nasilno uvedena: veronauka, građansko i još jedan "izborni" predmet po izboru škole. Nas, roditelje, naravno da niko ne pita, jer mi smo samo glupa marva, a kako se nastavnici - intelektualno jezgro države ne buni protiv toga, protiv uvođenja veronauke - tako što će štrajkovati i zaštititi prava dece. Ne, njima je OK, oni imaju normu od 20 časova nedeljno (12 manje nego deca, ne računajući vannastavne aktivnosti), a i što je više izbornih predmeta - više će ih imati punu normu i zapošljavati se i dalje. Jad i beda ovog društva!
  • Scotch Bonnet

    18.10.2013 09:21
    Sexualno vaspitanje umesto verskog.
    Ovo je klasican primer ispiranja mladih mozgova i ogranicavanje licne slobode.

    Srbija je postala prava dzamahirija.
  • zivko

    18.10.2013 09:19
    treba!
    Veronauka treba da bude u skolama, bas zato sto je tokom komunistickog mraka zabranjivana!
  • komentator

    18.10.2013 09:17
    a da smo svi
    išli na veronauku, danas nam ne bi bio potreban Fajgelj
  • 18.10.2013 09:13
    samo misljenje
    Ja sam izbor imao u srednjoj i birao sam gradjansko. Mi smo na gradjanskom imali rasprave intelektualnog karaktera koje su se ticali drustva. Na veronauci su ostali ucili bitne delove biblije i isli na izlete. Kad sam usao u raspravu s drugom iz razreda koji je isao na veronauku ispalo je da sam znao vise nego on. o.O Zasto? Zato sto me je u nekom trenutku interesovalo i istrazivao sam. Svojim izborom i tome sam pristupio produktivno. Ne znam iz kojih pobuda su oni uzeli veronauku. A sto on nije znao vise iako je zeljno isao na veronauku...? Ne znam. Mozda ovo nema veze s predmetom, nego kako se njemu pristupi. Ako oni koji predaju oba predmeta znaju imalo pedagogiju, treba da daju deci prostor za kriticko razmisljanje. Postoje vernici koji ne prate slepo svete spise, jer su kriticki razmisljali o njima. Razmislite malo o tome? Mozda je sve stvar KO predaje i KAKO predaje. A ne samo STA predaje.
  • Yo

    18.10.2013 09:00
    Roditelji "helikopteri"
    podižu decu "bumerange" !
  • vernik

    18.10.2013 08:52
    veronauka
    Mislim da je odlično što niko nie prisiljen da ide na veronauku. Što bi kazli "od volje". A drugo je pitanje da li veronauka uopšte treba da bude u školi. Način kako je uvedena ,zbog kompromisa oko Miloševićevog hapšenja, je svakako primer kako ne treba da se radi. A kao vernik svoju versku praksu isključivo upražanjavam privatno i poštujem sve vernike drugih religija. Ali isto tako i ateiste. Svi mi imamo ljudsko pravo na svoje lično verovanje/uverenje/mišljenje i način života koji nikog ne ugrožava.
  • 18.10.2013 08:51
    @Sasa - @ Plavuša
    Možda se ne mole već rade sklekove.
  • ns

    18.10.2013 08:51
    clanak nije dovoljno izbalansiran
    Ovaj clanak je pisan sa stanovista netrpeljivosti prema religiji i crkvi. To ne cudi jer je tokom godina komunizma u mnogim porodicama negovan ateizam i neprijateljstvo prema religiji. Ateisticki lobi je danas jak u Srbiji, posebno u gradskim sredinama - na beogradskim televizijama stalno nastupaju ljudi koji propagiranje ateizma maskiraju navodnom borbom protiv bahatosti crkve.
    Ovo pisem jer smatram da je ateizam jednako rezultat jednostranog i neuspelog obrazovanja kao i verovanje u boga kao sedobradog starca.
    Nisam vernik, ali mislim ce prava vernika biti zasticena time sto ce im se omoguciti da njihova deca pohadjaju veronauku u skoli. Postujte prava drugih, ako hocete da i vasa budu postovana.
  • 18.10.2013 08:50
    @Sonja - za Plavuse
    Zaboravili ste da podsetite da smo mi Srbi narod najstariji... I ko na nas udara, udara na samog boga.
  • 18.10.2013 08:46
    Vernik
    Ja sam vernik i NE podržavam veronauku u školi.

    Mi u našoj Pentekostalnoj hrišćanskoj zajednici-izvornoj nepodeljenoj Crkvi učimo decu, i ne naturamo drugima u školi da uče nešto, jer Bog misionari ljubavlju a ne propagandom.

    Ako naš život kao Hrišćanina "svetli u mraku" onda će ljudi sami se zainteresovati, međutim ako živimo bezbožno i licemerno, kao što su neki pravoslavni popovi blagosiljali ratove i oružije,onda džaba i veronauka i sve.

    Naši čelni ljudi su u ratu 90-tih po hrišćanskoj zapovesti NE UBIJ, izabrali da idu u zatvor,umesto u rat.Tako se svedoči Biblija, a ne nasiljem, kriticizmom, nacionalizmom i (paganskim)običajima.
  • Стефан

    18.10.2013 08:43
    Размислите мало
    Нисам неки верник, али идем на веронауку ево већ дванаесту годину. Могу да кажем да сам је уписао по свом избору, јер једноставно, предмет ми је занимљив. То је по мени много више филозофија него верска пропаганда. Наравно да вероучитељи прво изнесу став Цркве, али онда дају нама реч и ступамо у слободну дискусију потпуно без предрасуда и догми. И сад ви дођете и измишљате овде којешта! Пре свега, постоји избор: Онај ко жели да иде на веронауку неће отићи тамо ако га религија не интересује, тако да приче о индоктринацији не пију воду, нарочито зато што по Уставу свако дете има право да слуша тај предмет од овлашћеног припадника његове сопствене конфесије. Грађанско васпитање је све само не то, јер већина ученика гледа на тај час као на доколицу још од основне школе, ретко кад се тамо нешто научи с обзиром на то да су ретки професори који се претерано заузимају за тај предмет и углавном предају нешто друго, а грађанско васпитање им само попуњава норму. Много би вам паметније било да се бавите неким стварним проблемима него што овде критикујете нешто што је потпуно нормално. И веронаука је ОБАВЕЗАН предмет у две трећине земаља Европске Уније, шта бисте тек писали да је и овде веронаука обавезна?
  • Brus Vilis

    18.10.2013 08:42
    Pomoli se, pa na matematiku...
    Veronauci nije mesto u državnim školama. Kao roditelj mogu da biram da li će moje dete pohadjati ovaj predmet ili gradjansko vaspitanje. Medjutim, kao poreski obveznik nemam izbora i deo od mog prihoda uplaćuje se za finansiranje profesora veronauke. Ako crkva ima interesa i novaca, u šta ne sumnjam, mogu osnovati školske ustanove u koje će roditelji dobrovoljno upisivati decu. Država konačno mora da odluči da li će biti sekularna ili teokratska. Uostalom, kako bi se vernici osećali da se u crkvama organizuju predavanja koja se temelje na darvinovoj teoriji evolucije?Sama mogućnost pohadjanja verske nastave u školama je nametanje ograničenih verskih ubedjenja i svojevrsno je zlostavljanje dece koja u tom uzrastu nisu zrela za ovakav izbor. To je dakle izbor roditelja. Prema istoj logici trebalo bi omogućiti mamama i tatama da biraju i ostale predmete. Trebaju li uopšte roditelji u osnovnim školama da čine tako nešto i usmeravaju svoju decu prema svojim željama?
  • Objasnjenje

    18.10.2013 08:41
    @LimanacNS - Ne razumem...
    Napad se sastoji u tome sto veronauka ne treba uopste da postoji u skoli. Veronauka postoji u crkvi i tamo je uce koji zele. Nikakve potrebe nema da isto to postoji u skoli. Opisano je kako je uopste doslo do toga, gomilica nesposobnih politicara se glupirala i zezala jedne mracne noci, i sad godine i godine zalaganja pametnih ljudi ne mogu tu gresku da isprave. Kao opcija je onda izmisljeno gradjansko vaspitanje, jer je ipak bilo nemoguce naterati svu decu na veronauku, i sad deca svake nedelje gube vreme, umesto da rade nesto lepo u skoli. Veronauku vec uce u crkvi, a gradjansko - pa cemu je dosad sluzio COS?
  • ja

    18.10.2013 08:40
    ?
    A hoće li se građansko vaspitanje održavati u gradskoj kući?
  • XX

    18.10.2013 08:38
    treba pratiti sta veroucitelji pricaju i koliko se
    U moj razred je isla jedna devojka koja je slovakinja i koja ide u protestantsku crkvu.
    Kad smo pitali veroucitelja o tome koja je razlika i da nam malo pojasni on nam je samo odbrusio ma to je sekta i vecina je tu devojku gledala kroz to. Secam se da je dosta nas bilo zbunjeno i da danas pricamo o tome kako je samo obolezio tu devojku koja nije u pravoslavnoj crkvi.
    Treba da se prica o svim religijama i da se odgovara na pitanja koja mladi imaju o Bogu a ne samo da ti odbruse,mrze druge religije i uce o svetcima koji ti ne mogu puno pomoci u ovom surovom svetu kao sto bi to mogao pomoci neki savet ili usmerenje.
  • Milan NS

    18.10.2013 08:37
    @ Plavuša
    Gospođo,
    U crkvi se u toku godine više puta 'kleči' u crkvi, a najpoznatije je ono tokom proslavljanja Duhova, kada se pletu venci od trave.
  • Mali Lala

    18.10.2013 08:30
    Ko ne ide na veronauku...
    ...ići će u pakao! Tako nekako razmišljaju ove klero-naci face...
  • Sonja

    18.10.2013 08:20
    za Plavuse
    Sporna slika nije iz nasih skola, slika je iz neke crkva, verovatno sa zapada.

    Inace, sve su ucestaliji napadi na Pravoslavlje...
  • joja

    18.10.2013 08:20
    Vi nemojte da molite u našim školama, pa ni mi nećemo da mislimo u vašim crkvama.
  • 18.10.2013 08:16
    građansko
    je nametnuto kao alternativa onima koji smatraju da je veronauci mesto u crkvi pa da ta deca imaju isto opterećenje u školi kao i ona koja imaju veronauku
    kod nas je građansko pristojno organizovano nastavnik se trudi da decu uputi na korisne sadržaje u gradu vodi ih na odgovarajuće manifestacije primerene uzrastu i interesovanju mada bude i pokoji projekat u učionici
    u svakom slučaju deca su preoterećena zarad popovskog ega
  • Sasa

    18.10.2013 08:11
    @ Plavuša
    Prava si plavusa, ova slika nije iz nasih skola, Pravoslavci se ne mole ovako
  • misionarenje

    18.10.2013 08:10
    zona sumraka i ispiranje mozgova...
  • Nije što sam Ateista

    18.10.2013 08:10
    Sramota
    Nastava veronauke u školama je velika sramota za državu, čije institucije moraju biti odvojene od crkve! Kako način na koji je uvedena, tako i njeno sprovodjenje u delo.
    Država ne sme da reaguje, a crkva to zloupotrebljava.
    Kakvo licemerje!
  • 18.10.2013 08:10
    samo vas gledam
    Veronauka? Nekako mi ne ide zajedno .Vera-Nauka.Dva razlicita pojma.

    Za Plavusu:Postoje odredjeni delovi na Liturgiji kada se kleci i to na odredjene praznike dok se citaju molitve.Npr.Duhovi (pedesetnica).Postoji knjiga koja se zove Tipik gde su navedena pravila.E sada problem je sto se jedan deo episkopa drzi odredjenih pravila koja su ustanovljena , dobar deo njih menja pravila koja su ustanovljena.Tako da imamo dva nacina sluzenja Liturgije.Sve to stvara pometnju medju vernicima.EEE ali onda dodje "dobri" pastir i okupi svoje ovcice.
  • Maxa

    18.10.2013 07:57
    Shvatite....
    ....da je religija PRIVATNA stvar i nije joj mesto u skolama.
    To sto neko veruje u Isusa, Muhameda ili Budu to je iskljucivo njihova intimna stvar i ne treba je gurati drugima pod nos.
    Prvo: NEKULTURNO JE!
    Drugo: AGRESIVNI STE!
    Trece: Nema nista morbidnije nego uciti decu da ljube krst - koji je inace Rimska naprava za egzekuciju !

  • sdragan

    18.10.2013 07:54
    VV @
    Naravno da se moze ukinuti...Redosled je sledeci :Vidite ko vam je predstavnik razreda u Savetu roditelja...On neka kontaktira predsednika saveta roditelja da uvrsti tu temu( otkud taj casopis u skoli, ko je dogovorio distribuciju itd) u razmatranje na sledecem sastanku...Ako vecina roditelja na savetu bude protiv tog casopisa resili ste problem!
  • 18.10.2013 07:48
    Ovaj potez Đinđića je nešto najgore što je uradio u svojoj karijeri. Veronauci nije mesto u školi. Da bi deca imala izbor (ona koja ne idu na veronauku) uvedeno je i građansko vaspitanje kao "protivteža". Ne znam šta deca uče na veronauci, jer moje ide na građansko, ali znam da na građanskom ne rade ništa. Što je najgore, uvek je to neki prečas ili 7. čas, ili čak u suprotnoj smeni od one u koju deca idu, žali bože izgubljenog vremena. A što se tiče ove novosadske škole, gore pomenute, svašta se tu dešava, a roditelji ćute, pitam se samo dokle...
  • mmk

    18.10.2013 07:45
    @VV
    U Umetničkom savetu časopisa "Mali vitez" je između ostalih i Bora Đorđević. Vrlo ozbiljno poigravanje sa dečijim mozgovima kroz taj časopis. Svakako mislim da roditelji ne treba da kupuju deci. Ko voli, nek' izvoli, ja ne bih, hvala.
  • AvAv

    18.10.2013 07:39
    Gvožđe se kuje dok je vruće
    A šta mogu moje ruke?
    A logika?
    A seosko vaspitanje?
  • Petar

    18.10.2013 07:39
    Još jedan u nizu tekstova koji imaju za cilj da diskvalifikuju veru iz života ovog naroda. Sve što nam se desilo je posledica odricanja od vere i prepuštanje naroda duhovnom i moralnom lutanju koje traje i dan danas. Crkva je bila i jeste jedina institucija ovog naroda koja u kontinuitetu traje bezmalo punih 800 godina. Za sve to vreme je bila nosilac kulture, istorije, tradicije i pismenosti. Težnje da se na ovim prostorima pravoslavna vera uništi i zatre traju od pred turskog vremena do danas. Svi naši neprijatelji su prvo pokušavali da nas pokrštavaju, zatvaraju i ruše crkve i manastire. Nije neobično kada to rade neprijatelji čudno je kada se mi sami trudimo da odbacimo svoju veru. Od Tita na ovamo stvara se ambijent da je sramota biti religiozan što je mislim jedini slučaj na svetu osimu u staljinističkoj Rusiji. Dok se tako budemo ponašali nikakav napredak kulturnog, ekonomskog ili na kraju civilizacijskog tipa neće biti moguć. Jadan je izgovor o "sveštenicima u skupim kolima" pošto veru ne čine popovi oni su obični ljudi. Nije izgovor ni bilo koji čovek koji se deklariše kao vernik a čini suprotno pošto su to samo licemeri na njih ne obraćajte pažnju. Srbija tek kada se vrati Bogu postaće dostojanstvena, prosperitetna i poštovana država. Do tada će decu vaspitavati partije, navijači i mediji a svi vidimo kakvi ljudi odrastaju iz takvih miljea. Ogromna većina nikada nije otvorila Novi zavet i ne zna šta u njemu piše ali znaju da treba biti protiv zato što su tako pročitali u novinama ili da ih ne bi ismevali u društvu. Jadno je to društvo.
  • MonteDushano

    18.10.2013 07:38
    Boleština od nazovi veronauke.
  • 18.10.2013 07:35
    Roditelji, roditelji... Isti oni koji tolerišu udžbenike u kojima piše da je Draža Mihailović bio antifašista. Društvo je gurnuto u fašizam sistematski.
  • miki21

    18.10.2013 07:33
    Vernik sam
    Vernik sam, ali smatram da je versko opredelenje strogo privatna stvar svakog pojedinog građanina od malih nogu. Mesto obavljanja nastave je verska institucija. Pogotovo u Vojvodini gde je toliko različitosti. Klerikalizam u školama, ustanovama, vojsci, slave u preduzećima i slične "kolektivizacije vere u gospodina Boga" nasleđe su kumunističkog atavizma. Odnos čoveka prema Bogu je lične i vrlo poverljive prirode. Neko veruje u Boga, a ne mora ići čak u crkvu. Ko smatra da mu treba verska poduka, zna gde će je naći. Takođe i posrednike do Boga, ukoliko mu trebaju.Devetnaesti vek sa "jedna Crkva, jedan Narod, jedna Država" - toga više nema u savremenom svetu. Što je preskočeno, preskočeno je. Gledajmo da ljudima u ime Boga, istog ne omrazimo, kao ni druge neke ljude koje ne misle isto kao mi. Pogotovo to ne raditi po diktatu i sa decom koja još nemaju izgrađene socijalne stavove. Od nametnute ideologije do ekstremizma, nažalost, ponekada je mali korak. Volimo Boga
    zrelo, filozofski i uvažimo volju njegovu da su svi ljudi jednaki, a samo On odlučuje ko je pravedan, a ko grešan...
  • Gimli

    18.10.2013 07:31
    po meni bi to trebao biti jedan predmet, ovako kako je sada postavljen je besmislen... i taj jedan koji bi obuhvatio i ono sto se smatra gradjanskim i verskim, nikako ne sme da predaje sveštenik...
    A to izborni je pro forme, raspitajte se malo posebno po manjim sredinama roditeljima se namece izbor! i po pravilo se namece veronauka

    ajde neka organizuju svoju obuku subotom u crkvi, pa da vidimo koliko je tih pravnih vernika koji ce ici ili decu voditi tamo ?
  • MarkoNS

    18.10.2013 07:31
    Krivica roditelja
    Iskljuciva krivica je na roditeljima, ko normalan moze da posalje svoje dete na veronauku da im decu uce o imaginarnim bicima koja zive na nebu, o nekim potopima, o tome kako su zene nastale od muskih rebara, o budalastinama kako smo nastali za sest dana pre 6000 godina, i gomili drugih prica iz srednjeg veka.

    Pored nauke, biologije, stranih jezika, fizike, sporta vi vasu decu saljete na veronauku u 21.veku ?

    Da li je moguce ?
  • Aleksandar

    18.10.2013 07:30
    @Www
    Sa pametnom decom nikad nije problem doći do razumnog ponašanja, problem su prosečna i ispod-prosečna deca - njih je najlakše prevariti i podvrgnuti niskim ciljevima, a crkva baš takve želi kao vernike ne bi li ostvarili politički i društveni uticaj.
  • NS

    18.10.2013 07:29
    Kakvo sramno obrazlozenje da zbog veronauke deca mrze odlikase. Ateisti su iskljuciviji nego radikalni (novokomponovani) vernici, odnosno kvazivernici. Svako ima pravo da (ne) veruje, i zbog toga svako dete ima pravo da bira gradjansko vaspitanje ili veronauku (hrisanstvo, islam,...)
    Treba naravno i tu uvesti reda, ali biti ovako iskljuciv kao Ateisti je neprihvatljivo i jednostrano tumacenje situacije...
  • Plavuša

    18.10.2013 07:24
    ???
    Ja sam vernik,ali bih molila "obaveštene stručnjake" da mi objasne kakvo je ovo klečanje na podu???Šta rade ova deca???Imam dovoljno godina,ali ovakvo ponašanje u crkvi do sad nisam videla:Ako je ovo veronauka,molim nastavnika da objasni šta je deci objasnio pa su u ovom položaju u crkvi????
  • 18.10.2013 07:21
    vernici veronauku podrzavaju,
    nevernici ne, i to je to.
  • panonius

    18.10.2013 07:18
    zašto
    Ne razumem , kad je toliko veronauke natovareno - a nikad više nasilja tipa bockanja noževima , pucanja na ulicama , školama , kidanja lančića sa vratova , tuča... nasilja.
    Tu nešto ne štima , ovak miks po ŠKOLAMA očigledno ne funkcioniše. Onda , zna se ... I ne praviti se lud tipa "nisam obavešten" !
  • Titov pionir

    18.10.2013 07:17
    Veronauka da ali ne
    Slažem se sa stavom da veronauku treba prebaciti iz škole u crkve, i omogućiti deci da je phađaju u verskim objektima, ma kojoj konfesiji pripadali.
    Ali moram napomenuti da su veroučitelji mnogo kreativniji u organizaciji verske nastave, nego predavači građanskog vaspitanja (lično iskustvo).Moje je mišljenje da bi i nastavnici ostalih predmeta trebali da sa mnogo više kreativnosti pristupe organizovanju svojih predavanja kako bi materiju što više i na zanimljiv način približili đacima, a tu bi mogli da se ugledaju na pojedine veroučitelje koji ulažu više energije za pripremu nastave.
  • LimanacNS

    18.10.2013 07:16
    Ne razumem...
    Nije mi jasan napad na veronauku u ovom tekstu. Pošto u našim školama postoji izbor između veronauke i građanskog vaspitanja, roditelji mogu decu da daju na predmet za koji veruju da će im pomoći u formiranju ličnosti. Šta je sledeće, napad na nastavnike građanskog vaspitanja jer "vaspitavaju" decu onako kako ne bi roditelji? Zar to nije sloboda izbora, za koju se kao svi zalažu, dok im ne zasmeta nešto?
  • Sima

    18.10.2013 07:15
    Samo kad u Hrvatskoj mogu imati Vjeronauk, a u Srbiji ne valja... Ova prva slika nema veze sa Srbijom i Pravoslavljem, pretenciozna je kao i ceo tekst!
  • VV

    18.10.2013 07:11
    Postajemo pravoslavna džamahirija
    Da li je nekome poznato da li postoji mogućnost da neki državni organ zabrani distribuciju "часописа за децу" "Maли витез" koji je nametnut deci u osnovnoj školi "Žarko Zrenjanin"?
  • ćelavac

    18.10.2013 07:08
    Toliko frke, a bog ni ne postoji
    :)
  • www

    18.10.2013 06:50
    Neka, neka! Što više popovi budu nasilni, što više bude gluposti u nastavi verobnauke, što više idiota se time bude bavilo, to će manje dece to učiti, a i ona koja uče, neće uvažavati. Već sad je u gimnazijama tako: deca idu na tu nastavu po inerciji, ali se sprdaju sa budalama koji im predaju. Ne možete pametno dete zamajavati glupostima zauvek, otkačiće vas kad - tad. A ako ih zabraniš, samo će privlačiti pažnju.
  • MaloMorgen

    18.10.2013 06:47
    !
    Ukinuti veronauku! Gori su od Marksista i marksizma!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna